Πάτρα – Πύργος: Νέα εποχή για τον πολύπαθο οδικό άξονα – Εγκαίνια το απόγευμα παρουσία Μητσοτάκη

Ο νέος αυτοκινητόδρομος, συνολικού μήκους 75 χλμ., αναμένεται να μειώσει σημαντικά τον χρόνο μετακίνησης μεταξύ Πάτρας και Πύργου, αλλά και να ενισχύσει την οδική ασφάλεια σε μια διαδρομή που για δεκαετίες θρηνούσε θύματα

Ένα από τα πιο πολυσυζητημένα και καθυστερημένα έργα υποδομής της Δυτικής Ελλάδας, ο αυτοκινητόδρομος Πάτρα – Πύργος, περνά επιτέλους στη φάση της ολοκλήρωσης, αφήνοντας πίσω του χρόνια στασιμότητας, εργολαβικές περιπέτειες και ατελείωτες διαπραγματεύσεις.

Το απόγευμα της Πέμπτης 31 Ιουλίου, παρουσία του Πρωθυπουργού, Κυριάκου Μητσοτάκη, εγκαινιάζεται το μεγαλύτερο τμήμα του έργου, μήκους 65 χιλιομέτρων, από τα Καμίνια Αχαΐας έως τον Πύργο, σηματοδοτώντας μια νέα εποχή για τις μεταφορές και την οδική ασφάλεια της περιοχής.

Από «Γεφύρι της Άρτας» σε σύγχρονο αυτοκινητόδρομο

Το έργο, που για χρόνια χαρακτηριζόταν ως «φάντασμα» της κατασκευαστικής αγοράς, είχε κατακερματιστεί σε οκτώ εργολαβίες που τελικά κατέρρευσαν, ενώ η απειλή απώλειας ευρωπαϊκής χρηματοδότησης οδήγησε σε επαναδιαπραγμάτευση με τις Βρυξέλλες. Η επανένταξή του στην Ολυμπία Οδό και η ανάληψη της κατασκευής από τις ελληνικές εταιρείες ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, AKTOR και ΑΒΑΞ, έδωσαν νέα πνοή στο έργο, που πλέον παραδίδεται ως ενιαίο και σύγχρονο οδικό δίκτυο.

Τα οφέλη για την κοινωνία και την οικονομία

Ο νέος αυτοκινητόδρομος, συνολικού μήκους 75 χλμ., αναμένεται να μειώσει σημαντικά τον χρόνο μετακίνησης μεταξύ Πάτρας και Πύργου, αλλά και να ενισχύσει την οδική ασφάλεια σε μια διαδρομή που για δεκαετίες θρηνούσε θύματα. Η διαδρομή Αθήνα – Πύργος θα διαρκεί πλέον περίπου 2 ώρες και 45 λεπτά, ενώ η ολοκλήρωση του έργου αναμένεται να δώσει ώθηση στην τοπική οικονομία και τον τουρισμό.
Το τμήμα από Καμίνια έως Πύργο θα δοθεί στην κυκλοφορία την Παρασκευή 1η Αυγούστου 2025, ενώ το υπόλοιπο τμήμα, από Αλισσό έως Πάτρα, προγραμματίζεται να παραδοθεί στα τέλη Νοεμβρίου 2025. Το μεγαλύτερο μέρος του παράπλευρου οδικού δικτύου θα ολοκληρωθεί το πρώτο τρίμηνο του 2026.

Τεχνικά χαρακτηριστικά και καινοτομίες

Ο αυτοκινητόδρομος Πάτρα – Πύργος σχεδιάστηκε με υψηλές προδιαγραφές: διαχωρισμένο οδόστρωμα, δύο λωρίδες ανά κατεύθυνση και λωρίδα έκτακτης ανάγκης, εννέα ανισόπεδοι κόμβοι, 15 γέφυρες, 27 άνω και 37 κάτω διαβάσεις, τέσσερις σταθμοί εξυπηρέτησης αυτοκινητιστών και σύγχρονο κέντρο διαχείρισης κυκλοφορίας στον Πύργο. Με την ολοκλήρωσή του, η Ολυμπία Οδός θα αποτελεί τον τρίτο μεγαλύτερο αυτοκινητόδρομο της χώρας, με συνολικό μήκος 277 χλμ.

Η λειτουργία των διοδίων

Με την παράδοση του νέου άξονα, τίθεται σε λειτουργία το σύστημα ηλεκτρονικών διοδίων στη ζώνη Κυλλήνη – Πύργος, ενώ το τμήμα Μιντιλόγλι – Κυλλήνη θα παραμείνει χωρίς διόδια μέχρι την πλήρη ολοκλήρωση των έργων. Οι τιμές για τα ΙΧ ορίζονται στα 2,1 ευρώ στον μετωπικό σταθμό Πύργου και 1,2 ευρώ στον πλευρικό σταθμό Αμαλιάδας, με αντίστοιχες χρεώσεις για δίκυκλα και φορτηγά. Η Πατρών – Πύργου γίνεται ο πρώτος πλήρως αυτοματοποιημένος αυτοκινητόδρομος της χώρας, με αποκλειστική χρήση ηλεκτρονικών διοδίων και αυτόματων μηχανημάτων πληρωμής, ενώ επεκτείνεται και το εκπτωτικό πρόγραμμα VALUE για συχνούς χρήστες.

Το βλέμμα στην επέκταση προς Καλό Νερό – Τσακώνα

Η ολοκλήρωση του άξονα Πάτρα – Πύργος ανοίγει τη συζήτηση για την πολυαναμενόμενη επέκταση προς Καλό Νερό – Τσακώνα, ένα έργο με υψηλό κόστος που έχει μπει… στον πάγο, καθώς υπάρχουν κωλύματα σε χρηματοδοτικό και περιβαλλοντικό επίπεδο. Στην πιο οικονομική του εκδοχή εκτιμάται πως το κόστος θα ανέλθει σε 600-700 εκατ. ευρώ, με το υπουργείο Υποδομών έχει ήδη ζητήσει την επικαιροποίηση των απαραίτητων μελετών και την προώθηση των περιβαλλοντικών αδειοδοτήσεων, με στόχο την ένταξη του έργου σε ευρωπαϊκά χρηματοδοτικά προγράμματα.

Νέα σελίδα για τη Δυτική Ελλάδα

Η παράδοση του αυτοκινητόδρομου Πάτρα – Πύργος αποτελεί ορόσημο για τη Δυτική Ελλάδα, βάζοντας τέλος σε δεκαετίες καθυστερήσεων και αναβαθμίζοντας ουσιαστικά το επίπεδο των μεταφορών, της ασφάλειας και της ποιότητας ζωής στην περιοχή. Με το βλέμμα πλέον στραμμένο στην ολοκλήρωση του άξονα έως την Τσακώνα, η περιοχή διεκδικεί τη θέση που της αξίζει στον χάρτη των σύγχρονων υποδομών της χώρας.


Πηγή

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here