Η επιστροφή του Superman στη μεγάλη οθόνη είναι γεγονός
Η επιστροφή του Superman στη μεγάλη οθόνη είναι από τα πιο σημαντικά γεγονότα του κινηματογραφικού καλοκαιριού φέτος. Ο Τζέιμς Γκαν βρήκε στο πρόσωπο του Ντέιβιντ Κόρενσουετ το νέο σούπερ ήρωα που έχει ανάγκη ο κόσμος για να απαλλαχθεί από τις κακόβουλες δυνάμεις. Αν και δεν είναι, αλίμονο, Κρίστοφερ Ριβ, ο νεαρός πρωταγωνιστής υπηρετεί ικανοποιητικά το ρόλο και βάζει υποψηφιότητα για τη συνέχεια.
Πρεμιέρα κάνει απόψε Πέμπτη και «Ο κύριος Αζναβούρ», η βιογραφία του Γαλλοαρμένιου θρύλου στην οποία ο Ταχάρ Ραχίμ κάνει καλή προσπάθεια να τον ζωντανέψει, αλλά γρήγορα η ταινία καταρρέει από την απλή και συνεχή παράθεση επεισοδίων της ζωής του.
SUPERMAN **1/2
(ΗΠΑ, 2025)
ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ
ΤΖΕΪΜΣ ΓΚΑΝ
ΠΡΩΤΑΓΩΝΙΣΤΟΥΝ
ΝΤΕΪΒΙΝΤ ΚΟΡΕΝΣΟΥΕΤ, ΡΕΪΤΣΕΛ ΜΠΡΟΣΝΑΧΑΝ
Με φόρα, νεύρο και πολύ θόρυβο μπαίνει ο νέος Superman στη ζωή μας όπως άλλωστε επιτάσσει η εποχή που διανύουμε. Και η αλήθεια είναι ότι στο πρόσωπο του Ντέιβιντ Κόρενσουετ ο σούπερ ήρωας βρήκε έναν πρωταγωνιστή που και χωρίς την κόκκινη μπέρτα να τον δεις, θα στον θυμίσει. Κι ας μοιάζει λίγος και μάλλον προορισμένος να ξεχαστεί εύκολα, μπροστά στον Κρίστοφερ Ριβ που σφράγισε για πάντα το ρόλο.
Κατά τα άλλα, ο Τζέιμς Γκαν προσπαθεί να φτιάξει έναν αποδομημένο Superman που τρώει ξύλο και ηττάται ήδη από τις πρώτες σκηνές της ταινίας. Για να αποδείξει στο τέλος ότι αυτός είναι ο πραγματικός πανκ-ρόκερ κι ας μην μοιάζει στο ελάχιστο στον Τζόνι Ρότεν. Όλο αυτή η δύσκολη ισορροπία όμως, σε συνδυασμό με το θορυβώδες της άφιξης του σούπερ ήρωα στη μεγάλη οθόνη, δεν αρκεί για να μας κάνει να πιστέψουμε στην επανεκκίνησή του και στο ότι ήρθε για να μείνει.
Ο ΚΥΡΙΟΣ ΑΖΝΑΒΟΥΡ **1/2
(MONSIEUR AZNAVOUR)
ΓΑΛΛΙΑ, 2024
ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ
ΜΕΧΝΤΙ ΙΝΤΙΡ, ΓΚΡΑΝ ΚΟΡΠΣ ΜΑΛΑΝΤ
ΠΡΩΤΑΓΩΝΙΣΤΟΥΝ
ΤΑΧΑΡ ΡΑΧΙΜ, ΜΠΑΣΤΙΕΝ ΜΠΟΥΙΓΙΟΝ
Η ζωή και το έργο του σπουδαίου Σαρλ Αζναβούρ που προήλθε από φτωχική οικογένεια μεταναστών από την Αρμενία και με όπλο τη φωνή του κατέκτησε τον κόσμο.
Πάντα οι βιογραφίες ευρύτερα γνωστών προσώπων ισορροπούν σε τεντωμένο σχοινί και δύσκολα αποφεύγουν την πτώση από αυτό. Από τον κανόνα δεν ξεφεύγει αυτή η ταινία που ξεκινά με προσεκτικά και μελετημένα βήματα, δίνοντας υποσχέσεις, αλλά στην πορεία, προφανώς για να τα χωρέσει όλα, καταλήγει να μεταφέρει επεισόδια της ζωής του σπουδαίου τραγουδιστή θυσιάζοντας τη στρωτή και αιτιολογημένη αφήγηση. Παρά την καλή προσπάθεια του Ταχάρ Ραχίμ στον ομώνυμο ρόλο.
ΟΙ ΜΠΑΛΚΟΝΑΤΕΣ **
(LES BALCONETTES)
ΓΑΛΛΙΑ, 2024
ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ
ΝΟΕΜΙ ΜΕΡΛΑΝ
ΠΡΩΤΑΓΩΝΙΣΤΟΥΝ
ΝΟΕΜΙ ΜΕΡΛΑΝ, ΣΟΥΧΕΪΛΑ ΓΙΑΚΟΥΜΠ
Τρεις γυναίκες που προσπαθούν να επιβιώσουν από τον καύσωνα της Μασσαλίας επισκέπτονται έναν γοητευτικό άνδρα στο απέναντι διαμέρισμα. Το πρωΐ όμως εκείνος βρίσκεται νεκρός και καμιά τους δεν θυμάται τί συνέβη ακριβώς.
Δύσκολο να πει κανείς τι θέλει να πει ακριβώς η Νοεμί Μερλάν σε αυτή την σκηνοθετική της απόπειρα που αναμιγνύει μαύρη κωμωδία, φεμινισμό και σπλάτερ που από κάποια στιγμή και μετά, σχετικά νωρίς, παραδίδεται στην υπερβολή και τις ακρότητες για να κερδίσει εντυπώσεις.
ΕΠΙΣΗΣ ΠΡΟΒΑΛΛΟΝΤΑΙ
Η καρδιά ενός τζογαδόρου. Του Ντένιελ Μινάχαν με τους Ντέιζι Εντγκαρ-Τζόουνς, Τζέικομπ Ελόρντι, Γουίλ Πούλτερ
Δύο νεόνυμφοι, η Μίριελ και ο Λι ξεκινούν μια λαμπερή νέα ζωή, όταν εκείνος επιστρέφει από τον πόλεμο της Κορέας. Αυτή η σταθερότητα, ανατρέπεται με τον ερχομό του χαρισματικού μικρότερου αδερφού του Λι, Τζούλιους, ενός παράξενου τζογαδόρου με ένα μυστικό.
Επικίνδυνα πλάσματα. Του Σον Μπερν με τους Χάσι Χάρισον, Τζάι Κόρτνεϊ
Oταν η Ζέφιρ, μια ευφυής σέρφερ με ελεύθερο πνεύμα, πέσει θύμα ενός κατά συρροή δολοφόνου με εμμονή στους καρχαρίες, πρέπει να βρει τρόπο διαφυγής από το σκάφος του, προτού την ταΐσει στους καρχαρίες.
Η ώρα του λύκου (1968) ***1/2. Του Ινγκμαρ Μπέργκμαν με τους Μαξ φον Σίντοου, Λιβ Ούλμαν
Η «Ωρα του Λύκου», σύμφωνα με τις λαϊκές δοξασίες, είναι η ώρα ανάμεσα στο σκοτάδι και το λυκαυγές, «η ώρα των περισσότερων θανάτων και τον πιο τρομερών εφιαλτών». Τότε είναι που ένας ζωγράφος, απομονωμένος εδώ και καιρό με τη γυναίκα του σε ένα νησί, κυριεύεται από τους δαίμονες και τα σκοτεινά πλάσματα του μυαλού του, χάνοντας ολοένα την επαφή του με την πραγματικότητα.
Μια από τις σπάνιες ταινίες του Ινγκμαρ Μπέργκμαν και η μοναδική στη φιλμογραφία του που φλερτάρει με το θρίλερ.
Νύχτα αγωνίας (1945) ****. Του Αλφρεντ Χίτσκοκ με τους Ινγκριντ Μπέργκμαν, Γκρέγκορι Πεκ
Ο διευθυντής της ψυχιατρικής κλινικής The Green Manors ετοιμάζεται να εγκαταλείψει τη θέση του, περιμένοντας τον αντικαταστάτη του, τον γιατρό Εντουαρντς. Ο Εντουαρντς φτάνει στην κλινική, όπου γοητεύεται από την όμορφη αλλά ψυχρή γιατρό Κοντσάνς Πίτερσεν. Οι δυο τους ερωτεύονται, αλλά σύντομα γίνεται γνωστό ότι ο άνδρας που παρουσιάστηκε ως γιατρός Εντουαρντς είναι στην πραγματικότητα απατεώνας.
Αν και δείχνει τα χρόνια της, η «Νύχτα αγωνίας» είναι μια εξαιρετική ψυχιατρική σπουδή από τον κορυφαίο σκηνοθέτη.
Το πάθος της Ζαν Ντ’ Αρκ (1928) ****. Του Καρλ Τέοντορ Ντράγιερ με τους Ρενέ Ζαν Φαλκονέτι, Γιουτζίν Σιλβέν
Αφού οδήγησε πολλές στρατιωτικές μάχες εναντίον των Άγγλων κατά τη διάρκεια του Εκατονταετούς Πολέμου, η Ιωάννα της Λωραίνης συλλαμβάνεται κοντά στη σημερινή γαλλική πόλη Κομπιένη και, τελικά, μεταφέρεται στη Ρουέν της Νορμανδίας για να δικαστεί ως αιρετική από Γάλλους, πιστούς στους Αγγλους, κληρικούς.
Κορυφαία στιγμή της εποχής του βωβού κινηματογράφου με ιδιαίτερα πλάνα και τις εκφράσεις του προσώπου της Φαλκονέτι να λένε περισσότερα από χίλιες λέξεις.