Ξεχωρίσαμε πέντε θεατρικές παραστάσεις, από τις δεκάδες που παρουσιάζονται αυτό το καλοκαίρι, που δεν χάνονται
Ότι κι αν κάνετε αυτό το καλοκαίρι φροντίστε να εξασφαλίσετε εισιτήρια για αυτές τις πέντε μεγάλες θεατρικές παραστάσεις που παρουσιάζονται αυτές τις ημέρες εντός και εκτός τειχών.
1-2/8
Αρχαίο Θέατρο Επιδαύρου
«Ο όρκος της Ευρώπης»
Ο Λιβανοκαναδός συγγραφέας, σκηνοθέτης και ηθοποιός Ουαζντί Μουαουάντ, καλλιτεχνικός διευθυντής τα τελευταία χρόνια του Théâtre National de la Colline, έγινε γνωστός στην Ελλάδα κυρίως ως ο σεναριογράφος του υποψήφιου για Όσκαρ ξενόγλωσσης ταινίας Μέσα από τις φλόγες (σκην. Denis Villeneuve, 2010), που βασίστηκε στο θεατρικό έργο του Πυρκαγιές (Incendies). Το σκοτεινό αυτό οδοιπορικό στον Λίβανο του εμφυλίου, που ξετυλίγεται μέσα από μια τραυματική οικογενειακή ιστορία, έχει στη ρίζα του μια βαθιά σύνδεση με την αρχαία τραγωδία, η οποία αποτελεί την κυριότερη πηγή έμπνευσης του Μουαουάντ: ο διχασμός στην καρδιά της οικογένειας, η πάλη των δύο φύλων, ο ξεριζωμός, η ολέθρια κληρονομιά της προηγούμενης γενιάς στις επόμενες και η αναζήτηση κάθαρσης είναι θέματα που επανέρχονται στα θεατρικά του έργα, τα περισσότερα σε διάλογο με ήρωες του Αρχαίου Δράματος. Θέατρο πολιτικό σε συνομιλία με τη σύγχρονη ιστορία, εμβαθύνει ταυτόχρονα στον Μύθο επιδιώκοντας να αναδείξει τις αρχετυπικές διαστάσεις της ανθρώπινης περιπέτειας, ανεξαρτήτως τόπου και χρόνου. Από την άλλη, εστιάζει στην αναζήτηση ταυτότητας πέρα από φυλετικά, θρησκευτικά, οικογενειακά όρια, και ο φωτισμός των προσώπων μ’ έναν έντονα λυρικό λόγο προσδιορίζει μια ιδιαίτερα σύγχρονη προσέγγιση, όπως το είδαμε και στο τελευταίο του έργο Όλοι εμείς πουλιά, που ανέβηκε στο Εθνικό Θέατρο πέρσι.
Ο Μουαουάντ είχε έρθει στο Ηρώδειο το 2011 με τον κύκλο Γυναίκες, σπονδυλωτή σκηνοθεσία των έργων του Σοφοκλή Αντιγόνη, Ηλέκτρα και Τραχίνιαι, με γαλλοκαναδικό θίασο σε μια διεθνή συμπαραγωγή.
Πρώτη φορά στην Επίδαυρο
Από τους πλέον ενδιαφέροντες σύγχρονους δραματουργούς διεθνώς, επανέρχεται φέτος στο Φεστιβάλ, πρώτη φορά όμως στην Επίδαυρο, με ένα νέο έργο εμπνευσμένο από αρχαίες ηρωίδες που γράφει με δική μας ανάθεση στο πλαίσιο του Κύκλου Contemporary Ancients. Θα το παρουσιάσει το πρώτο Σαββατοκύριακο του Αυγούστου μ’ έναν πολυεθνικό θίασο σε μια πολύγλωσση παράσταση, διεθνή συμπαραγωγή και από τα highlights του καλοκαιριού.
«Το ταξίδι επιστροφής είναι πάντα ταξίδι αλλά ποτέ επιστροφής. Είναι πένθος, εσωτερικός νεκροθάλαμος όπου εισερχόμαστε για να αναγνωρίσουμε το πτώμα ενός πράγματος που θεωρούσαμε ακόμα ζωντανό. Αυτό συμβαίνει για κείνες που θεωρούν ότι θα ξαναβρούν κάποτε τη μητέρα τους αλλά και για τη μητέρα που θεωρεί ότι κάποτε θα ξαναβρεί τις κόρες της. Είναι μια αρχαία ιστορία που επαναλαμβάνεται διαρκώς από τα βάθη του χρόνου: ένα κορίτσι παίζει στην ακρογιαλιά όταν ξαφνικά βλέπει να εμφανίζεται ένας λευκός ταύρος. Θαμπωμένη από την ομορφιά και τη δύναμή του, η κοπέλα καβαλά ανυποψίαστη τον ταύρο που, μεμιάς, ξαναγυρνά προς τη θάλασσα παρασύροντάς την μια για πάντα μακριά από την πατρίδα της.
Αιώνες, χιλιετίες αργότερα, μέσα απ’ την ίδια τη σάρκα των παιδιών και των παιδιών των παιδιών των παιδιών εξακολουθούν να αντηχούν τα τραγούδια, τα κλάματα και οι χοροί των αρχαίων τραυμάτων, που κανείς ποτέ δεν είπε και κανείς ποτέ δεν αφηγήθηκε. Κι από συμφορά σε συμφορά, από βιαιότητα σε βιαιότητα, οι πηγές των βασάνων χάνονται στο πηγάδι του χρόνου. Πρέπει, λοιπόν, κάποια στιγμή, αφού δεν μπορείς να μιλήσεις, δεν μπορείς να αναπνεύσεις, όταν όλα αρχίζουν ψελλίζοντας να επανέρχονται, με υπομονή, να μπεις στον λαβύρινθο της μνήμης ακολουθώντας το αόρατο νήμα του έρωτα, όσο οδυνηρό κι αν είναι, για να ξαναβρείς το πρωταρχικό τραύμα που αιμορραγεί ακόμα και να δοκιμάσεις να το επουλώσεις. Να επινοήσεις έναν χαρακτήρα για να ψηλαφίσεις τη φρίκη των συμφορών του δικού σου παρελθόντος».
Wajdi Mouawad
Συντελεστές
Κείμενο – Σκηνοθεσία Wajdi Mouawad
Δραματουργία Charlotte Farcet
Μουσική σύνθεση Αλέξανδρος Δράκος Κτιστάκης
Παίζουν Juliette Binoche, Violette Chauveau, Δανάη Επιθυμιάδη, Daria Pisareva, Leora Rivlin, Emmanuel Schwartz
Συμμετέχει η Adèle Réto-Lefort
Προπώληση εισιτηρίων: aefestival.gr και more.com

«Ριγολέττος» στο Ωδείο Ηρώδου Αττικού
(c) Valeria Isaeva
27, 29, 30, 31/7
Ωδείο Ηρώδου Αττικού
«Ριγολέττος»
Ένα από τα αριστουργήματα του Τζουζέπε Βέρντι και μια από τις σημαντικότερες όπερες του 19ου αιώνα, ο Ριγολέττος πρωτοπαρουσιάστηκε στη Βενετία το 1851. Έκτοτε παραμένει ένα από τα δημοφιλέστερα λυρικά έργα όλων των εποχών.
Το ποιητικό κείμενο του Φραντσέσκο Μαρία Πιάβε, δομημένο σε τρεις πράξεις, είναι εμπνευσμένο από το θεατρικό Ο βασιλιάς διασκεδάζει (1832) του Βικτόρ Ουγκό, ενώ ο έρωτας της αθώας Τζίλντας, κόρης του καμπούρη αυλικού γελωτοποιού Ριγολέττου, για τον έκλυτο Δούκα της Μάντοβας αποτελεί την αφετηρία της τραγικής ιστορίας. Ο Δούκας, ο οποίος παρουσιάζεται ως φτωχός φοιτητής, την αποπλανά, οδηγώντας τον Ριγολέττο σε ένα μονοπάτι εκδίκησης. Όμως, στο ζοφερό σχέδιο του πατέρα της η Τζίλντα ανακαλύπτει την αλήθεια και, με μια πράξη αυτοθυσίας, σώζει τον αγαπημένο της παίρνοντας η ίδια τη θέση του θύματος.
Θέτοντας στο επίκεντρο έναν άνθρωπο του περιθωρίου, τον αυλικό γελωτοποιό Ριγολέττο, το έργο αναδεικνύει βαθιές ανθρώπινες αλήθειες. Ο Ριγολέττος δεν είναι μόνο μια τραγική ιστορία. Ασκεί κοινωνική κριτική, διερευνά την ανθρώπινη φύση, την ηθική διαφθορά, την πάλη ανάμεσα στην αγάπη και την εκδίκηση, την προστασία των αδύναμων, ζητήματα και ηθικά διλήμματα που αγγίζουν κάθε εποχή. Η μουσική του Βέρντι, με τη δραματική της δύναμη και το συναισθηματικό της βάθος, είναι βαθιά συγκινητική, ενώ οι χαρακτήρες του έργου του, με την ανθρώπινη πολυπλοκότητά τους, αγγίζουν διαχρονικά το κοινό.
Η τολμηρή σκηνοθετική ματιά της Κατερίνας Ευαγγελάτου ζωντανεύει την ιστορία και τον κύκλο βίας που περιγράφει ο Βέρντι στην ιταλική επαρχία της δεκαετίας του 1980. Η ίδια φωτίζει την αντιφατική, σκοτεινή προσωπικότητα του Ριγολέττου μέσα από μια κοινωνία που ασφυκτιά κάτω από το βάρος της θρησκοληψίας, του συντηρητισμού και των προκαταλήψεων, μια κοινωνία που υποτιμά βαθιά τις γυναίκες και στην οποία κυριαρχεί το οργανωμένο έγκλημα. Την Ορχήστρα της Εθνικής Λυρικής Σκηνής διευθύνει ο Ντέρικ Ίνουι.
Η παραγωγή αυτή ανέβηκε πρώτη φορά με μεγάλη επιτυχία στο Ωδείο Ηρώδου Αττικού το 2022. Με την αναβίωσή της τρία χρόνια στον ίδιο χώρο ολοκληρώνεται η καλλιτεχνική περίοδος 2024/25 της Εθνικής Λυρικής Σκηνής.
Συντελεστές
Μουσική διεύθυνση Ντέρρικ Ινόεϊ
Σκηνοθεσία Κατερίνα Ευαγγελάτου
Αναβίωση σκηνοθεσίας Ίων Κεσούλης
Σκηνικά Εύα Μανιδάκη
Κοστούμια Άλαν Χράνιτελ
Χορογραφία, κινησιολογία Πατρίσια Απέργη
Αναβίωση χορογραφίας Ηλίας Χατζηγεωργίου
Φωτισμοί Ελευθερία Ντεκώ
Διεύθυνση χορωδίας Αγαθάγγελος Γεωργακάτος
Ερμηνεύουν Δούκας της Μάντοβας Λιπαρίτ Αβετισιάν (27/7, 30/7), Αντρέι Ντανίλοφ (29/7, 31/7), Ριγολέττος Δημήτρης Πλατανιάς (27/7, 30/7), Τάσης Χριστογιαννόπουλος (29/7, 31/7), Τζίλντα Νίνα Μινασιάν (27/7, 30/7), Χριστίνα Πουλίτση (29/7, 31/7), Σπαραφουτσίλε Πέτρος Μαγουλάς (27/7, 30/7), Τίμος Σιρλαντζής (29/7, 31/7), Μανταλένα Οξάνα Βόλκοβα, Τζοβάννα Χρυσάνθη Σπιτάδη, Κόμης του Μοντερόνε Μαξίμ Κλονόφσκι, Μαρούλλο Νίκος Κοτενίδης, Ματτέο Μπόρσα Γιάννης Καλύβας, Κόμης του Τσεπράνο Γιώργος Ματθαιακάκης, Κόμησσα του Τσεπράνο Διαμάντη Κριτσωτάκη, Δεσμοφύλακας Ιωάννης Κοντέλλης, Ακόλουθος Αιμιλία Τσιμιδάκη
Με την Ορχήστρα και τη Χορωδία της Εθνικής Λυρικής Σκηνής
Η παράσταση συστήνεται για ηλικίες άνω των 12 ετών.
Προπώληση εισιτηρίων: aefestival.gr και more.com

«Αντιγόνη» σε σκηνοθεσία Θέμη Μουμουλίδη
(c) Ελίνα Γιουνανλή
«Αντιγόνη» με την Λένα Παπαληγούρα
Η παράσταση «Αντιγόνη» σε σκηνοθεσία του Θέμη Μουμουλίδη βρίσκεται σε περιοδεία σε όλη την Ελλάδα με την Λένα Παπαληγούρα – κορυφαία ηθοποιό της γενιάς της – να ερμηνεύει τον ρόλο της Αντιγόνης, τον Μελέτη Ηλία τον Κρέοντα και τον Μιχάλη Οικονόμου τον ρόλο του φύλακα. Μαζί τους ένας θίασος εξαιρετικών ηθοποιών.
Είναι η τρίτη φορά που ο σκηνοθέτης επιστρέφει στην κορυφαία τραγωδία του Σοφοκλή και σε μια από τις συναρπαστικότερες ηρωίδες στην ιστορία της δυτικής δραματουργίας.
Για το έργο και την παράσταση
Ο πόλεμος τελείωσε. Οι νεκροί περισυλλέγονται κάτω από το σκληρό φως των προβολέων. Το πεδίο της μάχης μεταφέρεται στα γυαλισμένα γραφεία των σύγχρονων κέντρων λήψης αποφάσεων. Ο σκληρός, ενισχυμένος ήχος του σήμερα και η εύθραυστη ανάσα της ζωντανής φωνής, τα ατσαλάκωτα κοστούμια και τα ράκη, τα μηχανοποιημένα και τα βεβηλωμένα σώματα συνθέτουν έναν κόσμο όπου οι συγκρούσεις οξύνονται και οι αντιθέσεις βαθαίνουν.
Η δική μας Αντιγόνη…
Να μην ενδώσει. Αυτός είναι ο δικός της νόμος. Η διεκδίκηση του τελετουργικού της κηδείας γίνεται η μηχανή αποκάλυψης της σχέσης της εξουσίας με τον θάνατο: η ηχηρή καταγγελία του ολοκληρωτισμού, που σφετερίζεται την εξουσία για να ασκήσει κάθε δικαίωμα επί της ανθρώπινης υπόστασης, έως και μετά θάνατον. Μια εξουσία που πατάσσει κάθε έννοια ανθρωπινότητας, παράγει και αναπαράγει την υποταγή ως μέτρο της κανονικότητας.
Ο Κρέων εκφράζει το τυφλό ένστικτο μιας γυμνής ζωής με ωμούς βιολογικούς όρους. Θέλει να επεκτείνει την εξουσία του σε κάθε πτυχή της ελεύθερης έκφρασης, ακόμη και στην πιο δειλή – ανομολόγητη επιθυμία της.
Ο Κρέων είναι ο προάγγελος της βιοπολιτικής του σήμερα: ενός βίου αβίωτου, όπου οι άνθρωποι είναι οι τελευταίοι που μαθαίνουν τον θάνατό τους όχι αναγκαστικά ως βιολογικά, αλλά ως ψυχικά, πολιτικά και κοινωνικά πρόσωπα.
Με την Αντιγόνη τα πεδία συγκρούσεων τίθενται σε αμφισβήτηση: σωστό-λάθος, ζωή-θάνατος, άνδρας-γυναίκα, φως-σκοτάδι, αυθεντικότητα-συμβιβασμός, νόμος- δίκαιο, παράβαση-υποταγή.
Η Αντιγόνη γνωρίζει την θνητότητά της, αλλά αποφασίζει το πότε και το πώς του θανάτου της. Αναδιατυπώνει κάθε σύγκρουση γιατί μόνο έτσι στρέφει ακόμη και τον θάνατο υπέρ της ζωής. Αγκαλιάζοντας τον θάνατο διεκδικεί τη ζωή. Μια ζωή άξια να βιωθεί. Έτσι, ακόμη και αν οδηγείται τελικά στον θάνατο και ο Κρέων επιζεί, στην πραγματικότητα πρόκειται για έναν συνεχή θάνατο του Κρέοντα και για ένα άνοιγμα της Αντιγόνης προς το μέλλον.
Στη σύγχρονη ζωή, η Αντιγόνη είναι παρούσα στα hot spots που στοιβάζουν, στις δομές που φυλάσσουν, στα σύνορα που ηλεκτροφορούν, στις θάλασσες που πνίγουν. Είναι παρούσα στα διαρκώς επεκτεινόμενα στρατόπεδα-τάφους ζώντων, στις φυσικές και εικονικές εκδοχές αλλεπάλληλων επιστρώσεων εγκλεισμών, στα παιχνίδια της βιοπολιτικής, στις έδρες και τις ενέδρες του θανάτου.
Το ΟΧΙ της Αντιγόνης ορθώνεται ως η απόλυτη κατάφαση.
Συντελεστές
Μετάφραση Παναγιώτα Πανταζή
Σκηνοθεσία Θέμης Μουμουλίδης
Ερμηνεύουν:
Λένα Παπαληγούρα, Μελέτης Ηλίας, Μιχάλης Οικονόμου, Θανάσης Δόβρης, Ιφιγένεια Καραμήτρου, Λίλα Μπακλέση, Λένα Μποζάκη, Γιώργος Νούσης, Βαγγέλης Σαλευρής, Ιώβη Φραγκάτου
Διάρκεια παράστασης: 80 λεπτά | Τιμές εισιτηρίων: Από 17 €
Προπώληση: more.com
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΠΕΡΙΟΔΕΙΑΣ
7 | 7 ΒΕΑΚΕΙΟ
8 | 7 ΧΑΛΚΙΔΑ
9 | 7 ΒΡΙΛΗΣΣΙΑ
10 | 7 ΠΕΤΡΟΥΠΟΛΗ
11 | 7 ΘΕΑΤΡΟ ΒΡΑΧΩΝ
12 | 7 ΝΕΑ ΜΑΚΡΗ
14 | 7 ΠΑΤΡΑ
15 | 7 ΑΓΡΙΝΙΟ
16 | 7 ΓΙΑΝΝΕΝΑ
17 | 7 ΚΟΖΑΝΗ
18 | 7 ΚΑΣΤΟΡΙΑ
19 | 7 ΠΟΛΥΓΥΡΟΣ
22 | 7 ΓΙΑΝΙΤΣΑ
23 | 7 ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ
24 | 7 ΒΕΡΟΙΑ
25 | 7 ΣΕΡΡΕΣ
26, 27 | ΚΑΒΑΛΑ
28 | 7 ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥΠΟΛΗ
1 | 8 ΣΠΑΡΤΗ
2 | 8 ΟΛΥΜΠΙΑ
3 | 8 ΑΙΓΙΟ
4 | 8 ΛΕΥΚΑΔΑ
5 | 8 ΑΡΤΑ
6 | 8 ΝΙΚΟΠΟΛΗ
11 | 8 ΔΕΛΦΟΙ
12 | 8 ΛΑΥΡΙΟ
13 | 8 ΚΑΛΑΜΑΤΑ
18 | 8 ΧΑΝΙΑ
19, 20 | 8 ΗΡΑΚΛΕΙΟ
21 |8 ΡΕΘΥΜΝΟ
22 | 8 ΙΕΡΑΠΕΤΡΑ
5 | 9 ΘΗΒΑ

«Μια άλλη Θήβα» σε σκηνοθεσία Βαγγέλη Θεοδωρόπουλου
(c) Πάτροκλος Σκαφίδας
«Μια άλλη Θήβα»
Τρεις συνεχόμενες σεζόν συμπλήρωσε ήδη η παράσταση Μια άλλη Θήβα του Σέρχιο Μπλάνκο, που κλείνει σύντομα τον κύκλο της στο Θέατρο Κνωσός, έχοντας φτάσει συνολικά τους 120 χιλιάδες θεατές.
Η παράσταση-φαινόμενο, που αγαπήθηκε από το θεατρόφιλο κοινό τόσο για τη σκηνοθεσία του Βαγγέλη Θεοδωρόπουλου όσο και για τις καθηλωτικές ερμηνείες του Θάνου Λέκκα και του Δημήτρη Καπουράνη, θα ταξιδέψει σε όλη την Ελλάδα σε μια καλοκαιρινή περιοδεία με πάνω από 40 σταθμούς.
Έτσι το Θέατρο του Νέου Κόσμου θα δώσει την ευκαιρία σε ακόμα περισσότερους θεατές να δουν την παράσταση σε μια μεγάλη περιοδεία που θα ξεκινήσει τον Ιούνιο στα μεγαλύτερα ανοιχτά θέατρα της Αττικής για να συνεχιστεί όλο το καλοκαίρι σε σημαντικές σκηνές σε όλη την Ελλάδα.
Είναι μια παράσταση- εμπειρία, που επαινέθηκε ιδιαίτερα από την κριτική και συγκίνησε το κοινό, με το ανθρώπινο θέμα της, τον εξαιρετικό ρυθμό και την υποβλητική της ατμόσφαιρα. Τελευταία ευκαιρία για το θεατρόφιλο κοινό όλης της επικράτειας!
Η παράσταση
Ένας συγγραφέας συναντά επί σειρά μηνών μέσα στη φυλακή έναν εικοσάχρονο πατροκτόνο, τον Μαρτίν. Σκοπός του είναι να γράψει ένα έργο βασισμένο στην ιστορία του νεαρού κρατούμενου, στον οποίο προτείνει να ερμηνεύσει τον εαυτό του στη θεατρική σκηνή. Όταν τελικά αυτό απαγορεύεται από το αρμόδιο υπουργείο, τον ρόλο αναλαμβάνει ο Φεδερίκο, ένας νεαρός ηθοποιός με τον οποίο δουλεύει ταυτόχρονα πλέον ο συγγραφέας.
Ο Γαλλο-ουρουγουανός Σέρχιο Μπλάνκο, από τις πιο δυνατές σύγχρονες φωνές του ισπανόφωνου θεάτρου, μας παραδίδει μια σύγχρονη σπουδή για την ανδρική ταυτότητα, την καταπίεση, τη βία και το έγκλημα, την τιμωρία και τις διακρίσεις, αλλά ταυτόχρονα και τις ίδιες τις δημιουργικές διαδικασίες της τέχνης του θεάτρου, με αναφορές στο μύθο του Οιδίποδα αλλά και στο Έγκλημα και τιμωρία του Ντοστογιέφσκι.
Ο Βαγγέλης Θεοδωρόπουλος ανέδειξε το πολυεπίπεδο αυτό έργο, με μια σκηνοθεσία που επαινέθηκε ιδιαίτερα από την κριτική και το κοινό για τον εξαιρετικό ρυθμό και την υποβλητική της ατμόσφαιρα.
Η παράσταση αγαπήθηκε λόγω των εξαιρετικών ερμηνειών των ηθοποιών, του Θάνου Λέκκα στον ρόλο του Συγγραφέα και του Δημήτρη Καπουράνη στον διπλό ρόλο Μαρτίν/Φεδερίκο.
Ταυτότητα παράστασης
Κείμενο: Sergio Blanco
Μετάφραση: Μαρία Χατζηεμμανουήλ
Σκηνοθεσία: Βαγγέλης Θεοδωρόπουλος
Παίζουν: Θάνος Λέκκας, Δημήτρης Καπουράνης
Προπώληση εισιτηρίων: more.com
Η περιοδεία
9/7 Δημοτικό θέατρο Ηλιούπολης «Δημήτρης Κιντής»
12/7 Τρίκαλα – Ανοιχτό θέατρο Φρουρίου
13/7 Βέροια – Θέατρο Άλσους «Μελίνα Μερκούρη»
15-16-17/7 Θεσσαλονίκη – Θέατρο Κήπου
19/7 Αθλητικό & Πολιτιστικό Κέντρο Νέας Μάκρης
20/7 Αίγιο – Υπαίθριο Θέατρο «Γεώργιος Παππάς»
21/7 Λευκάδα – Ανοιχτό Θέατρο Δήμου Λευκάδας
22/7 Πρέβεζα – Δημοτικό Κηποθέατρο «Γιάννης Ρίτσος»
23/7 Γιάννενα – Υπαίθριο θέατρο ΕΗΜ – Φρόντζου
24/7 Πάτρα – Θερινό Δημοτικό Θέατρο Δήμου Πατρέων
25/7 Κυλλήνη – Ανοιχτό Θέατρο Καβασίλων
28/7 Ευριπίδειο Θέατρο Σαλαμίνας
30/7 Καλαμάτα – Ανοιχτό θέατρο Καλαμάτας
1/8 Ηράκλειο – Κηποθέατρο «Νίκος Καζαντζάκης»
2/8 Χανιά – Θέατρο Ανατολικής Τάφρου
3/8 Ρέθυμνο – Θέατρο Ερωφίλη
22/8 Καστοριά – Θέατρο Βουνού
23/8 Αλεξανδρούπολη – Θέατρο Αλτιναλμάζη
25/8 Σέρρες – Ανοιχτό Αμφιθέατρο ΤΕΙ Σερρών
26/8 Κοζάνη – Υπαίθριο Δημοτικό Θέατρο Κοζάνης
27/8 Βόλος – Δημοτικό Θέατρο «Μελίνα Μερκούρη»
28/8 Λάρισα – Κηποθέατρο Αλκαζάρ
29/8 Χαλκίδα – Δημοτικό Θέατρο «Ορέστης Μακρής»

«Αινιγματικές παραλλαγές» σε σκηνοθεσία Σωτήρη Τσαφούλια
«Αινιγματικές Παραλλαγές» με Μπέζο – Δαδακαρίδη
Μετά από μια εντυπωσιακή πορεία με εκατοντάδες sold out παραστάσεις στην Αθήνα, με περισσότερους από 200.000 θεατές σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη, οι «Αινιγματικές Παραλλαγές» επιστρέφουν από τον Ιούνιο με μια μεγάλη καλοκαιρινή περιοδεία σε όλη την Ελλάδα.
Η παράσταση που αγαπήθηκε όσο λίγες από το κοινό και ξεχώρισε για την έντονη δραματουργία και τις εξαιρετικές ερμηνείες, συστήνεται ξανά στο ευρύ κοινό, κάτω από τον ανοιχτό ουρανό των θερινών θεάτρων.
Ο Γιάννης Μπέζος και ο Πυγμαλίων Δαδακαρίδης πρωταγωνιστούν στις «Αινιγματικές Παραλλαγές». Μια συνέντευξη που οδηγεί σε ένα σκληρό παιχνίδι της αλήθειας γεμάτο αποκαλύψεις και ανατροπές και παράλληλα φανερώνει έναν τρυφερό και ευαίσθητο κόσμο.
Ο Σωτήρης Τσαφούλιας συναντάει σκηνοθετικά τον Πυγμαλίωνα Δαδακαρίδη και μαζί έρχονται αντιμέτωποι μέσα από το έργο, με τον διχασμό, την απομόνωση, τις ανθρώπινες σχέσεις και τα αιώνια μυστήρια του έρωτα.
Υπόθεση έργου:
Ο Αμπέλ Ζνόρκο (Γιάννης Μπέζος) είναι ένας συγγραφέας, βραβευμένος με Νόμπελ που ζει μόνος, αποτραβηγμένος στο Ροσβανόι, ένα μικρό νησί στη Θάλασσα της Νορβηγίας, αποφεύγοντας τα πάντα και ειδικά τους ανθρώπους. Έχοντας πρόσφατα εκδώσει το 21ο του βιβλίο που έχει γίνει τεράστια επιτυχία, δέχεται να δώσει συνέντευξη σε έναν δημοσιογράφο που τον πολιορκεί καιρό, τον Έρικ Λάρσεν (Πυγμαλίων Δαδακαρίδης).
Άραγε πόσο τυχαία επέλεξε ο Αμπέλ Ζνόρκο τον συγκεκριμένο δημοσιογράφο και πόσο τυχαία επέλεξε ο Έρικ Λάρσεν τον συγκεκριμένο συγγραφέα;
Τι συνδέει τους δυο άντρες και ποια μονοπάτια θα αναγκαστούν να περάσουν και να ξεπεράσουν, όσο οι ανατροπές διαδέχονται η μια την άλλη σε μια ιστορία που η θέση της γάτας και του ποντικού αλλάζει συνεχώς;
Σκηνοθετικό σημείωμα:
Ο διχασμός είναι ίσως η μεγαλύτερη πανδημία της ανθρωπότητας. Οι κοινωνίες των ανθρώπων έδειχναν πάντα μεγαλύτερη προτίμηση στο σύμβολο της διαίρεσης. Αν όμως κάτσουμε με ψυχραιμία και μελετήσουμε αυτά που μας χωρίζουν, θα δούμε ότι η βάση τους είναι κοινή. Είναι σαν να τσακώνονται δυο άνθρωποι για το πιο από τα κλαδιά ενός δέντρου είναι πιο ξεχωριστό, χωρίς να βλέπουν ότι όλα τα κλαδιά έχουν αφετηρία τους, τον ίδιο κορμό.
Δεν διχαζόμαστε για το που θέλουμε να φτάσουμε, άλλα για το ποιον δρόμο θα ακολουθήσουμε προκείμενου να φτάσουμε κάπου.
Ο Ηράκλειτος πίστευε ότι ο κόσμος δημιουργείται από τη «φωτιά», την αντίθεση και τον πόλεμο μεταξύ των αντιθέτων, στο οποίο συμπληρώνει: «τα εναντιόδρομα έχουν ενιαία φορά – από τα αντίθετα γεννιέται η ωραιότερη αρμονία».
Τι θα γίνονταν όμως αν σε κάθε τέτοια περίπτωση, μπορούσαμε να διακρίνουμε με νηφαλιότητα τα κοινά μας στοιχεία; Αν μπορούσαμε να διακρίνουμε πως κάθε έννοια ή ορισμός εμπεριέχει αυτόματα και το αντίθετο αυτού που υποδηλώνει το όνομα του;
Οι Αινιγματικές Παραλλαγές του Eric-Emmanuel Schmitt είναι ένα έργο που ουσιαστικά μας δείχνει, πως όσα μας διχάζουν μπορούν εύκολα να μετατραπούν σε αυτά που μας ενώνουν με σκοπό τι άλλο; Μια καλύτερη ζωή που την κυβερνά η ομόνοια και η αγάπη στην πραγματική, οικουμενική και πανανθρώπινη διάσταση της.
Σωτήρης Τσαφούλιας
«Τι είναι αυτό που μας απομονώνει και τι αυτό που μας συνδέει στις ανθρώπινες σχέσεις. Τι σημαίνει να αγαπάς και να ερωτεύεσαι. Πως η μοναξιά και ο φόβος μπορούν να αλλάξουν την πιο σκληρή εκδοχή του εαυτού μας και να μας οδηγήσουν στην αγάπη και στην αποδοχή. Μέσα από αυτό το υπέροχο κείμενο μαζί με τον καλό μου φίλο Σωτήρη Τσαφούλια και τον θαυμάσιο κύριο Γιάννη Μπέζο ακουμπάμε τις Αινιγματικές Παραλλαγές και ταξιδεύουμε σε έναν κόσμο που ο χρόνος αλλά και ο άνθρωπος φτάνει στην πιο σημαντική στιγμή του μετά την γέννηση…στην αγάπη και στο ποσό δύσκολα αλλά γενναία την ανακαλύπτεις και την αποδέχεσαι πριν σε προσπεράσει ο χρόνος…»
Πυγμαλίων Δαδακαρίδης
Συντελεστές:
Μετάφραση: Εύα Κοτανίδη
Σκηνοθεσία: Σωτήρης Τσαφούλιας, Πυγμαλίων Δαδακαρίδης
Παίζουν:
Γιάννης Μπέζος, Πυγμαλίων Δαδακαρίδης, Γεωργία Συφιανού
Προπώληση εισιτηρίων: https://www.more.com/gr-el/tickets/theater/ainigmatikes-parallages-periodeia/
Παραστάσεις
7 & 8 Ιουλίου, Θερινό Δημοτικό θέατρο Δήμου Πατρέων
9 Ιουλίου, Θέατρο ΕΗΜ – Φρόντζου, Ιωάννινα
10 & 11 Ιουλίου, Κηποθέατρο Αλκαζάρ, Λάρισα
13, 14 & 15 Ιουλίου, θέατρο Δάσους, Θεσσαλονίκη
16 & 17 Ιουλίου, Θέατρο Αλτιναλμάζη, Αλεξανδρούπολη
19 Ιουλίου, Αμφιθέατρο Νέων Μουδανιών
20 Ιουλίου Αρχαίο Θέατρο Δίον, Δίον
22 Ιουλίου, Δημοτικό Θέατρο Μελίνα Μερκούρη, Βόλος
23 Ιουλίου, Θέατρο Πέτρας, Πετρούπολη