Ολλανδία: Αύξηση της συγκέντρωσης και της διαδραστικότητας των μαθητών δίχως κινητά

Οι μαθητές συγκεντρώνονται περισσότερο, βελτιώνονται κοινωνικά και αποδίδουν καλύτερα χωρίς την παρουσία κινητών στην τάξη

Η Ολλανδική κυβέρνηση έδωσε στη δημοσιότητα τα αποτελέσματα έρευνας που καταδεικνύουν τον θετικό αντίκτυπο της απαγόρευσης κινητών τηλεφώνων και άλλων ηλεκτρονικών συσκευών στα σχολεία. Το μέτρο, το οποίο τέθηκε σε ισχύ τον Ιανουάριο του 2024, εφαρμόζεται τόσο στη δευτεροβάθμια όσο και στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση και φαίνεται ήδη να αποδίδει καρπούς.

Συγκεκριμένα, το 75% των 317 λυκείων που συμμετείχαν στην έρευνα ανέφεραν βελτίωση στη συγκέντρωση των μαθητών, ενώ σχεδόν τα δύο τρίτα των σχολείων παρατήρησαν καλύτερο κοινωνικό κλίμα εντός των τάξεων. Επιπλέον, το 1/3 των σχολείων δήλωσε πως οι μαθησιακές επιδόσεις των παιδιών παρουσίασαν αισθητή βελτίωση.

Λιγότερα κινητά, περισσότερη αλληλεπίδραση

Η Υφυπουργός Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, Μάριελ Πάουλ, χαρακτήρισε το μέτρο «φανταστικά θετικό», επισημαίνοντας ότι:

«Λιγότερος περισπασμός, περισσότερη προσοχή στο μάθημα και πιο κοινωνικοί μαθητές. Το να μην έχουν πλέον κινητά τηλέφωνα μέσα στην τάξη έχει φανταστικά θετικές συνέπειες. Είναι πολύ καλό που τα σχολεία καταβάλλουν προσπάθειες προς αυτήν την κατεύθυνση».

Το μέτρο δεν αφορά μόνο τη χρήση των κινητών κατά τη διάρκεια του μαθήματος, αλλά και την πλήρη απομάκρυνσή τους από τις σχολικές αίθουσες, ενισχύοντας την πρόσωπο με πρόσωπο επικοινωνία και μειώνοντας την εξάρτηση από τις οθόνες.

Ενθαρρυντικά μηνύματα για άλλες χώρες

Η Ολλανδία φαίνεται να ηγείται σε μια νέα εκπαιδευτική προσέγγιση, η οποία θα μπορούσε να ενθαρρύνει και άλλα εκπαιδευτικά συστήματα να υιοθετήσουν αντίστοιχα μέτρα. Η επιτυχία του ολλανδικού μοντέλου αναμένεται να τροφοδοτήσει τη συζήτηση γύρω από τον ρόλο της τεχνολογίας στην εκπαίδευση και τη νοητική υγεία των παιδιών.


Πηγή

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here