Πώς η σάρωση αυτοκινήτων καταπολεμά την παράνομη στάθμευση
Μια νέα μέθοδος χρησιμοποιείται στη Γερμανία προκειμένου να αντιμετωπιστεί το μέγιστο ζήτημα της παράνομης στάθμευσης.
Πρόκειται για αυτόματους ελέγχους με αυτοκίνητα σάρωσης, που κυκλοφορούν στους δρόμους.
Στην Ελλάδα μοιάζει με σενάριο επιστημονικής φαντασίας, ωστόσο εφαρμόζεται ήδη για πρώτη φορά στη Βάδη-Βυρτεμβέργη. Καταγράφουν τις παραβάσεις στάθμευσης μέσω κάμερας.
Τι σημαίνει αυτό για τους οδηγούς
Το αυτοκίνητο σάρωσης της υπηρεσίας ασφαλείας χρησιμοποιεί 12 κάμερες για να ελέγχει εάν έχει πληρωθεί η στάθμευση μέσω μιας εφαρμογής.
Από τον Μάρτιο, ένας νέος νόμος στη Βάδη-Βυρτεμβέργη επιτρέπει τη χρήση ειδικών οχημάτων για τον έλεγχο σταθμευμένων αυτοκινήτων. Μια δοκιμή βρίσκεται αυτή τη στιγμή σε εξέλιξη κοντά στο Πανεπιστήμιο του Χόενχαϊμ.
Μέχρι σήμερα, οι κλήσεις για παραβάσεις της κυκλοφορίας εκδίδονταν ως επί το πλείστον από δημοτικούς υπαλλήλους, οι οποίοι είχαν τον ρόλο της δημοτικής αστυνομίας. Στο μέλλον, η έξυπνη τεχνολογία θα κάνει την εργασία τους πιο αποτελεσματική.
Πώς ακριβώς λειτουργεί η σάρωση επιθεώρησης αυτοκινήτου;
Τα οχήματα διαθέτουν κάμερες εγκατεστημένες στην οροφή που τους επιτρέπουν να καταγράφουν τις πινακίδες κυκλοφορίας των σταθμευμένων αυτοκινήτων καθώς περνούν. Στη συνέχεια, οι πινακίδες κυκλοφορίας ταυτοποιούνται σε μια βάση δεδομένων.
Οι έλεγχοι με χρήση σαρωτή αυτοκινήτου λειτουργούν εκεί που οι άδειες στάθμευσης προηγουμένως καταγράφονταν ψηφιακά, όπως εξηγεί το υπουργείο του γερμανικού κρατιδίου. Για παράδειγμα, οι κανονικοί χώροι στάθμευσης απαιτούν μηχανήματα έκδοσης εισιτηρίων στάθμευσης, όπου οι χρήστες πρέπει να εισάγουν τον αριθμό κυκλοφορίας του αυτοκινήτου τους κατά την αγορά ενός εισιτηρίου στάθμευσης. Οι άδειες στάθμευσης κατοίκων ή οι ειδικές άδειες πρέπει επίσης να καταγράφονται ψηφιακά.
Τι μπορούν να ελέγξουν τα αυτοκίνητα σάρωσης;
Τα αυτοκίνητα σάρωσης μπορούν να ελέγξουν εάν ο οδηγός έχει αγοράσει εισιτήριο στάθμευσης για μια θέση στάθμευσης επί πληρωμή. Μπορούν επίσης να εντοπίσουν παράνομα σταθμευμένα οχήματα, όπως αυτά που είναι σταθμευμένα σε ποδηλατόδρομους και λεωφορειολωρίδες.
Η τεχνολογία χρησιμοποιείται ήδη στη Γαλλία και την Ολλανδία, μεταξύ άλλων. Τα σχόλια από αυτές τις χώρες ήταν θετικά.
Στο Άμστερνταμ, για παράδειγμα, το κόστος ελέγχου των χώρων στάθμευσης έχει μειωθεί κατά το ήμισυ. Είναι επίσης γνωστό από την Ολλανδία ότι οι δυνάμεις ελέγχου εκτίθενται σε λιγότερη εχθρότητα χάρη στην τεχνολογία.
Με τη νέα μέθοδο, ένα άτομο μπορεί να ελέγξει έως και 1.000 οχήματα ανά ώρα με ένα όχημα σάρωσης, ενώ πεζή μόνο περίπου 50 οχήματα.