Η απόφαση δεν συνεπάγεται απολύσεις ή αναδιάρθρωση προσωπικού στις συγκεκριμένες μονάδες παραγωγής
Την απόφασή της να εγκαταλείψει την ανάπτυξη τεχνολογίας κυψελών καυσίμου υδρογόνου ανακοίνωσε η Stellantis, επικαλούμενη την περιορισμένη προοπτική του συγκεκριμένου τομέα, αλλά και την έλλειψη των απαραίτητων υποδομών και κινήτρων για την ευρύτερη διείσδυση της τεχνολογίας στην αγορά.
Πρόκειται για μία καθοριστική στροφή, καθώς ο πολυεθνικός κολοσσός βάζει «φρένο» στη μαζική παραγωγή των ελαφρών επαγγελματικών οχημάτων Pro One με κινητήρα υδρογόνου, η οποία είχε προγραμματιστεί να ξεκινήσει φέτος στα εργοστάσια του Hordain στη Γαλλία και του Gliwice στην Πολωνία.
«Η αγορά υδρογόνου παραμένει εξειδικευμένη, χωρίς πραγματικές μεσοπρόθεσμες προοπτικές οικονομικής βιωσιμότητας», δήλωσε ο Jean-Philippe Imparato, διευθύνων σύμβουλος της Stellantis για την Ευρώπη. «Σε ένα περιβάλλον που απαιτεί ξεκάθαρες και υπεύθυνες αποφάσεις, στόχος μας είναι να διατηρήσουμε την ανταγωνιστικότητά μας και να ανταποκριθούμε στις προσδοκίες των πελατών, επενδύοντας δυναμικά στα ηλεκτρικά και υβριδικά επιβατικά και ελαφρά επαγγελματικά οχήματα».
Η απόφαση δεν συνεπάγεται απολύσεις ή αναδιάρθρωση προσωπικού στις συγκεκριμένες μονάδες παραγωγής, ενώ η τεχνογνωσία και οι πόροι από το πρόγραμμα υδρογόνου αναμένεται να αξιοποιηθούν σε άλλα ερευνητικά έργα. Παράλληλα, η Stellantis βρίσκεται ήδη σε διαβουλεύσεις με τους μετόχους της Symbio –της κοινοπραξίας που δραστηριοποιείται στον τομέα των κυψελών καυσίμου– προκειμένου να αξιολογηθούν οι επιπτώσεις των εξελίξεων και να διασφαλιστούν τα συμφέροντα της εταιρείας.
Η εξέλιξη έρχεται σε μια περίοδο όπου ο ευρωπαϊκός κλάδος μεταφορών βρίσκεται υπό έντονη πίεση για μείωση των εκπομπών CO₂ και επιτάχυνση της μετάβασης σε καθαρές τεχνολογίες. Παρ’ όλα αυτά, η υδρογονοκίνηση φαίνεται να χάνει έδαφος έναντι των ηλεκτρικών λύσεων, τουλάχιστον όσον αφορά τα ελαφρά επαγγελματικά οχήματα.
Η Stellantis, η οποία διαθέτει στο χαρτοφυλάκιό της 14 παγκόσμιες μάρκες –μεταξύ των οποίων Abarth, Alfa Romeo, Citroën, Fiat, Jeep, Opel και Peugeot– δίνει πλέον προτεραιότητα στην ηλεκτροκίνηση, διαμορφώνοντας την επόμενη μέρα της αυτοκινητοβιομηχανίας με πιο εμπορικά βιώσιμες τεχνολογίες.