Η αξία της ζημιάς εκτιμάται μεταξύ 10.000 και 18.000 ευρώ
Ένα έργο τέχνης του Νικόλα Μπόλα – μια καρέκλα καλυμμένη με κρύσταλλα, εμπνευσμένη από έναν από τους πιο διάσημους πίνακες του Βίνσεντ Βαν Γκογκ – υπέστη σοβαρές ζημιές όταν ένας τουρίστας κάθισε πάνω της ενώ πόζαρε για μια φωτογραφία, σύμφωνα με το ιταλικό μουσείο όπου εκτίθεται το έργο τέχνης.
Βίντεο που κυκλοφόρησε το Palazzo Maffei στη Βερόνα δείχνει έναν άνδρα και μια γυναίκα να ποζάρουν με την καρέκλα «Βαν Γκογκ» του μουσείου, πριν ο άνδρας καθίσει πάνω της, καταστρέφοντας το κάθισμα και τα δύο μπροστινά πόδια.
Στη συνέχεια, η γυναίκα τον βοηθά να σηκωθεί, πριν και οι δύο βγουν βιαστικά από την αίθουσα.
Το έργο του Ιταλού καλλιτέχνη Νικόλα Μπόλα είναι εμπνευσμένο από τον πίνακα του Βαν Γκογκ «Η καρέκλα του Βαν Γκογκ» του 1888, ο οποίος απεικονίζει μια απλή ξύλινη καρέκλα.
Η σύγχρονη ερμηνεία του Μπόλα, που δημιουργήθηκε μεταξύ 2006 και 2007, είναι καλυμμένη με εκατοντάδες κρύσταλλα Swarovski.
«Περίμεναν να φύγει το προσωπικό από το δωμάτιο», είπε η Βανέσα Κάρλον, διευθύντρια του μουσείου, σε ένα βίντεο που δημοσιεύτηκε στα κοινωνικά μέσα. «Και μετά… έφυγαν, αδιάφοροι για το τι είχε συμβεί».
Σχολιάζοντας το βίντεο από τις κάμερες ασφαλείας, η Κάρλον είπε: «Αυτό που μόλις είδατε θα ήταν γελοίο αν, δυστυχώς, δεν είχε συμβεί στην πραγματικότητα. Ο απόλυτος εφιάλτης για κάθε μουσείο. Αρχικά, το μουσείο ανησυχούσε ότι η καρέκλα δεν θα μπορούσε να επισκευαστεί λόγω του ευαίσθητου σχεδιασμού της, αλλά οι συντηρητές έκαναν «εξαιρετική δουλειά».
«Ευτυχώς, το έργο λάμπει και πάλι», πρόσθεσε.
Η αξία της ζημιάς εκτιμάται μεταξύ 10.000 και 18.000 ευρώ.
Η ταυτότητα των ατόμων που εμπλέκονται στο περιστατικό δεν είναι προς το παρόν γνωστή.
Το Palazzo Maffei δημοσίευσε την Πέμπτη το βίντεο από το περισατικό, που συνέβη τον Απρίλιο, ως υπενθύμιση στους επισκέπτες για τη σημασία του σεβασμού προς την τέχνη.
«Ιδιαίτερες ευχαριστίες σε όλους εσάς που περπατάτε καθημερινά στις αίθουσες του μουσείου με προσοχή, ενδιαφέρον και θαυμασμό», ανέφερε σε δήλωσή του. «Γιατί η τέχνη δεν είναι μόνο για να την βλέπεις. Είναι για να την αγαπάς».